gwarancja i reklamacja
Na okulary wykonane w Zakładzie Optycznym powinna być udzielona minimum 12 miesięczna gwarancja.
- wady, które powstały w wyniku niestarannego lub złego wykonania okularów przez optyka (np. wypadanie soczewki)
- wady oprawki okularowej (np. pęknięcie oprawki)
- wady soczewek (np. łuszczenie się powłoki antyrefleksyjnej)
Choć optyk nie jest producentem oprawek ani soczewek w przypadku problemów z którymś z nich zwracamy się z reklamacją do optyka, u którego nabyliśmy okulary i to on powinien w naszym imieniu kontaktować się z wytwórcą produktu.
Gwarancja nie obejmuje jakichkolwiek uszkodzeń (np. pęknięć, złamań, stłuczeń, wyszczerbień), które powstały z winy użytkownika okularów, czyli:
-wskutek upadku okularów
-przygniecenia okularów
-niewłaściwego używania i obchodzenia się z okularami
Jak uniknąć defektów okularów:
➡ zawsze stosuj się do instrukcji użytkowania okularów >>>
➡ nigdy nie zostawiać okularów na krześle, tapczanie czy podłodze
➡ nigdy nie wkładać okularów bez futerału do kieszeni czy torby
Korzystając z okularów musimy mieć świadomość, że jest to rzecz bardzo delikatna. Cienki drucik, małe punkty łączeń spawu, które tworzą oprawki nie wiele zniosą. Kiedyś okulary były masywne i przez to wiele wytrzymywały. Dziś jest tendencja do okularów cienkich, eleganckich, więc ich wytrzymałość jest niewielka. Wystarczy raz je włożyć bez futerału do kieszeni czy torebki, by wyciągnąć okulary pokrzywione o ile nie pęknięte.
Czasami zdarza się, że nagle ni stąd ni zowąd wypada nam soczewka, albo pęka oprawka. I reklamując tłumaczymy optykowi, że to stało się samo. Ale przecież gdzieś wcześniej mogliśmy niechcący szybko energicznie zciągnąć okulary z głowy, albo witaliśmy się z kimś czule, gdy okulary były w kieszeni. Ale to była przyczyna awarii. Potem nasze okulary wyglądały na całe, ale trzymały się na przysłowiowym włosku, który nagle również puszcza i stwarza pozór, że się samo zrobiło. W przypadku okularów starszych niż 2 lata w grę wchodzi dodatkowo zmęczenie materiału.
Naprawa
Kiedy już dojdzie do usterki okularów należy przyjść do optyka, u którego robiliśmy okulary wraz z dokumentami, które od niego otrzymaliśmy. Powinny tam znaleźć się parametry oprawki i soczewek (producent, model). Dzięki nim optykowi będzie dużo prościej naprawić nasze okulary. Więcej o naprawach czytaj tu >>>
O K U L A R Y - P O R A D N I K
Porad udziela A. Wróblewski - Optometrysta, Mistrz Optyki
Zanim kupisz okulary sprawdź:
Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie do wszystkich tekstów zamieszczonych na stronach witryny www.okularyporadnik.pl należą do Zakładu Optycznego Józef Wróblewski. Jakiekolwiek wykorzystanie całości lub ich fragmentów bez zgody Zakładu Optycznego Józef Wróblewski będzie stanowiło naruszenie przysługujących tej firmie autorskich praw majątkowych, które to działanie zagrożone jest odpowiedzialnością karną jak i cywilną.
Wszelkie materiały graficzne wykorzystane na tej witrynie posłużyły wyłącznie w celach informacyjnych.
Materiały zawarte w poradniku mają charakter poglądowy i nie stanowią porad, z tytułu wykonania których użytkownikowi przysługiwałyby jakiekolwiek roszczenia względem autora Poradnika. Autor poradnika nie ponosi odpowiedzialności za skutki zastosowania się do porad zamieszczonych na stronach www.okularyporadnik.pl.
Since 2010 A. Wróblewski