gwarancja i reklamacja


Na okulary wykonane w Zakładzie Optycznym powinna być udzielona minimum 12 miesięczna gwarancja.





Gwarancja obejmuje:

  1. - wady, które powstały w wyniku niestarannego lub złego wykonania okularów przez optyka (np. wypadanie soczewki)

  2. - wady oprawki okularowej (np. pęknięcie oprawki)

  3. - wady soczewek (np. łuszczenie się powłoki antyrefleksyjnej)

Choć optyk nie jest producentem oprawek ani soczewek w przypadku problemów z którymś z nich zwracamy się z reklamacją do optyka, u którego nabyliśmy okulary i to on powinien w naszym imieniu kontaktować się z wytwórcą produktu.



Gwarancja nie obejmuje jakichkolwiek uszkodzeń (np. pęknięć, złamań, stłuczeń, wyszczerbień), które powstały z winy użytkownika okularów, czyli:

  1. -wskutek upadku okularów

  2. -przygniecenia okularów

  3. -niewłaściwego używania i obchodzenia się z okularami



Jak uniknąć defektów okularów:

  1. zawsze stosuj się do instrukcji użytkowania okularów >>>

  2. nigdy nie zostawiać okularów na krześle, tapczanie czy podłodze

  3. nigdy nie wkładać okularów bez futerału do kieszeni czy torby



Korzystając z okularów musimy mieć świadomość, że jest to rzecz bardzo delikatna. Cienki drucik, małe punkty łączeń spawu, które tworzą oprawki nie wiele zniosą. Kiedyś okulary były masywne i przez to wiele wytrzymywały. Dziś jest tendencja do okularów cienkich, eleganckich, więc ich wytrzymałość jest niewielka. Wystarczy raz je włożyć bez futerału do kieszeni czy torebki, by wyciągnąć okulary pokrzywione o ile nie pęknięte.

Czasami zdarza się, że nagle ni stąd ni zowąd wypada nam soczewka, albo pęka oprawka. I reklamując tłumaczymy optykowi, że to stało się samo. Ale przecież gdzieś wcześniej mogliśmy niechcący szybko energicznie zciągnąć okulary z głowy, albo witaliśmy się z kimś czule, gdy okulary były w kieszeni. Ale to była przyczyna awarii. Potem nasze okulary wyglądały na całe, ale trzymały się na przysłowiowym włosku, który nagle również puszcza i stwarza pozór, że się samo zrobiło. W przypadku okularów starszych niż 2 lata w grę wchodzi dodatkowo zmęczenie materiału.


Naprawa

Kiedy już dojdzie do usterki okularów należy przyjść do optyka, u którego robiliśmy okulary wraz z dokumentami, które od niego otrzymaliśmy. Powinny tam znaleźć się parametry oprawki i soczewek (producent, model). Dzięki nim optykowi będzie dużo prościej naprawić nasze okulary. Więcej o naprawach czytaj tu >>>

O K U L A R Y - P O R A D N I K

Porad udziela A. Wróblewski - Optometrysta, Mistrz Optyki

Zanim kupisz okulary sprawdź: